Verlies van een dierbare kan een ongekende stroom van emoties losmaken, je volkomen lamleggen of totaal het tegenovergestelde en vraag je je af of je wel voldoende voelt en doet.
In de huidige maatschappij wordt dan gezegd dat je aan jezelf moet denken in deze moeilijke tijd maar je moet ook door met alle dagelijkse dingen.
Hoe doe je dat?
Een rouwproces doorlopen kent verschillende stappen die in willekeurige volgorde en op verschillende momenten doorleeft worden. Er is geen tijdslimiet, er is geen goed of fout, er is alleen maar de manier die voor jou werkt.
Toen mijn vader overleed heb ikzelf gemerkt dat je zoekt naar troost en naar een manier om verder te kunnen. En ik heb ervaren dat je soms ook werkelijke rouwondersteuning nodig hebt. Ik help je graag op weg.
& "Ik weet de eerste dag zonder jou nog goed. Ik was nooit meer hetzelfde."
Mijn ervaring hiermee heeft me ertoe gebracht om me naast coaching ook te specialiseren in 'omgaan met verlies' en ik wil hiermee een zinvolle bijdrage leveren aan rouwverwerking.
Elke situatie en ieder mens is anders, dus elk rouwproces ook. Toch zie je, in de gesprekken die zijn gevoerd met nabestaanden en psychologen en in de onderzoeken die zijn gedaan dat bepaalde dingen kunnen helpen om langzaam maar zeker de draad weer op te pakken.
Klachten & Geschillen
De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ)
Met ingang van 1 januari 2017 heeft de overheid besloten dat u als cliënt van een zorgverlener makkelijk en toegankelijk uw klacht moet kunnen delen. Het doel van deze wet is dat u als cliënt feedback moet kunnen geven over de zorg die u ontvangen hebt, zodat de zorgverlener kan leren van uw bevindingen en deze kan verbeteren. Deze wet maakt het voor u overzichtelijk wat de stappen zijn die u dient te bewandelen om uw klacht kenbaar te maken.
De WKKGZ geldt voor alle zorgaanbieders. Zowel voor zorginstellingen als zelfstandige beroepsbeoefenaren, zoals praktijkhouders.
Binnen deze wet is sprake van een drietal te onderscheiden stappen:
Een klacht maak u in eerste instantie bespreekbaar bij uw behandelaar.
Leidt dat niet tot een oplossing dan neemt u contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een klachtfunctionaris in actie komt. Deze kun u toegewezen krijgen door het klachtenformulier door te sturen naar mijn beroepsvereniging CAT Collectief Alternatieve Therapeuten. Registratienr.: BO nr.: 85532022-09-26.
Indien de Klachtfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kunt u ervoor kiezen om uw klacht voor te leggen aan een geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie zoals kosten https://www.degeschillencommissiezorg.nl
Als de geschillencommissie een uitspraak doet dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.
Ik wens u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht u vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee van doen hebben hoor ik dat graag.
Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, ik wil dat u weet dat dit niet mijn intentie is. Mocht u feedback voor me hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van u.
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2022
Alle rechten voorbehouden | Petra&
Waagstraat 3, Schoonhoven